星期六, 10月 10, 2015

Petzl Zipka Plus Review 露營頭燈 超好用!

我是個露營新手, 我知道露營可以買的東西超級多
I'm a newbie of camping, i knew there are many camping stuff to buy

於是我很認同這篇 裝備要分出勤率來決定購買順序
當然啊!錢要花在刀口上 還有好多玩具要買XD
I agree with this article, you should always invest your money on high frequency items

網友的:我的露營裝備

但是有個東西他沒提到,但我第一次露營時我就發現它好重要

就是頭燈啊!!

But one crucial stuff he didn't mention, but i think you must have...Headlamps!!





露營場地就是大自然,天一黑就是黑嘛嘛一片,什麼事都不能做, 所以一定要有燈
但你總不能一直拿著手電筒吧, 那不就等於自廢了一隻手,光線還跑來跑去,超級麻煩的
When you camp in nature field, it's completely dark. You've got to have some lights, but you can't carry flashlight all the time. It's crappy solution


於是我朋友很帥氣的拿了幾顆頭燈給我們戴上,驚為天人啊!就是它
My friend gave me a powerful weapon, THIS IS IT!


Petzl Zipka Plus




















是不是超美的!長得還好像我的珍藏第一代Apple iMac
朋友借我那天我就拿在手上不斷把玩
Beautiful huh? Look like my precious Apple iMac
I kept playing with it that day because it's so tiny and well-designed
























戴上後根本就白天一樣,行動自如
因為他有計算剛好的俯角,你的視線到哪,光線就照到哪
It turns to be day time when you wear it, helps you do everything.
Zipka has good calculated angle and it follows your eyesight.

當天實拍























當然有人露營會帶很多燈,瓦斯燈、汽化燈、LED、假掰煤油燈...
但是我覺得頭燈還是有他的優勢,聚光在你的視線上
Some people prefer bringing a lots of different light, but i think headlamp has it's advantage.
It focus on what you look for.


另外一點是......露營搞那麼亮幹嘛!!!這樣戀情怎麼加溫!!!!
btw......too many light will ruin your camping especially you bring girls.


我最愛它的一點,就是伸縮式的線帶,愛死這精巧的設計
My favorite part of Zipka: the strap design!!!





















我一直以為頭燈只能長這樣,一定要有個像腸子的帶子垂在那甩來甩去
I thought headlamps all look the same, burden straps.




















戴上很穩固又不會勒得很緊不舒服,而且我頭超大竟然也帶得下
含電池只有65g,很輕巧

This one stays well on your head but still comfortable, and my big head still fits
Only 65g with batteries, very light 





















使用三個四號電池,防水,三段照明亮度和閃爍模式,最強亮度可用100小時 (他講的啦)
35流明亮度,但是坊間很多手電筒流明都灌水的,不建議一起比較
3 AAA batteries to operate, water-proof, 3 light mode and flash mode, up to 100 hour life
35 Lumens (Lumens are not always accurate)


實拍給你看,我儘量用調整相機到跟我肉眼看的亮度接近
我有降低曝光,實際他照射範圍比這照片更廣
I tried to adjust my camera to fit actual vision by my eyes.
I lowered the exposure, the range will be wider than this photo, it's very bright.




















次亮段數亮度,還是清楚
2nd bright mode, still clear




















拿來看書也沒問題,但你沒這麼假掰吧!!!!!!
You can read a book with Zipka, but....seriously?




























另外最爽的是,這顆差不多要1500,但意外讓我在一家戶外用品店找到出清品

才750!!!不買嗎!!

可惜只有一顆,不然我一定多買
I got a good bargain on this, huge discount but only 1 left. $23 instead of $50


最後,頭燈不管設計再棒,戴起來一定還是不時尚啦!不過露營那麼暗應該沒人注意
不然你在上面插幾朵花,像要去參加電音趴的妹子一樣好了
No matter how good the headlamp is, still look dump when you wear it.
but you may put some flower on it :)

http://www.hitthefloor.com




















實用度 ★★★★★
Function

美型度 ★★★★☆
Design

假掰度 ★☆☆☆☆ ( 除非你戴著看書 )
Affected level (camping is dark anyway)

把妹指數  ★★★☆☆ (記得要買兩顆,他會當你是英雄)
Chick attraction (only if you have 2)



1 則留言:

  1. 2015/10 更新: 有老手建議可以買新款 發光效率進步更多 :)

    回覆刪除